על השחיטה • השוחטים במילועוף שובתים בשל ההחלטה לפטרם

ארי וידר No Comments on על השחיטה • השוחטים במילועוף שובתים בשל ההחלטה לפטרם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפעל מילועוף בעכו מושבת למעלה משבוע כאשר כ-1000 עובדי המפעל אינם יכולים לעבוד, בשל פיטורי השוחטים במפעל וסירוב המפעל לקבלם כקבוצה מגובשת.
חברת מילועוף פיטרה בחג החנוכה את החברה הקבלנית שהעסיקה את 70 השוחטים במפעל מזה שנים ארוכות. הפיטורין באו בשל התאגדות של השוחטים ודרישה לתנאים הוגנים יותר.

ניסיון החברה לקלוט שוחטים בודדים מתוך המפוטרים נכשל בשל צו מניעה מבד"ץ חניכי הישיבות ברשות הרב יצחק אוברלנדר שליט"א .
גם עפ"י החלטת בית הדין לעבודה מחודש אוגוסט, מחויבת הנהלת החברה לנהל מו"מ עם חברת הקבלן וועד העובדים, המאוגד באיגוד שו"ב של כוח לעובדים, ואולם, לדבריהם, הנהלת החברה סירבה למלא אחר ההחלטה.

"החברה לא מוכנה להתחייב להעסיק מחדש את העובדים, וחמור מכך מנסה להכתיב לעובדים היכן להתאגד" מסביר יו"ר וועד העובדים סבי עמר." כשוחטים, מובן שאנו מוגבלים בצעדינו. ארגון כוח לעובדים הוא היחידי שמאפשר לנו לגשת קודם לדין תורה ורק לאחר מכן לפנות לערכאות משפטיות, אך הנהלת החברה לא מעוניינת כנראה בהתאגדות עובדים חרדית".

לדברי אנשי כוח לעובדים, מתקשה חברת מילועוף לגייס שוחטים שוברי שביתה, לאור צו מניעה של בית הדין הרבני האוסר על הסגת גבולם של שוחטים השובתים מאונס, ולכן מושבת המפעל זה השבוע השני.

מפעל מילועוף בעכו הוא המפעל היחיד בישראל שבבעלותו תהליך הייצור כולו, החל בגידול העוף , ועד להגעה לשווקים ורשתות השיווק השונות. לניהול מילועוף שותפים קיבוצים בצפון.

לאור ההשבתה מוערכים ההפסדים במיליוני שקלים, כאשר לטענת השוחטים מושבת קו הייצור למעלה משבוע מאחר שלא ניתן לקיים כל פעילות בהיעדר שחיטה.

משחטה אווזים דוד לאו

משחטה. אילוסטרציה

ממפעל מילועוף נמסר לאתר 'קול חי': "ביקשנו להעסיק ב"מילועוף" שוחטים בהעסקה ישירה. צר לנו שהם משלמים מחיר על מאבק בין ארגוני. כבר לפני מספר חודשים ביקשנו להעסיק במילועוף שוחטים כעובדים מן המניין, בהעסקה ישירה, דבר שיאפשר להם ליהנות מכל התנאים וההסכמים הקיבוציים מהם נהנים שאר עובדי מילועוף, אולם עד כה לא נענו לכך השוחטים עובדי החברה הקבלנית, חברת "המאיר".

ביום חמישי האחרון הודענו לחברה הקבלנית כי אנו מסיימים את ההתקשרות עימה. פנינו לכלל השוחטים בחברת "המאיר" במכתב והודענו להם כי יוכלו להיקלט מיידית בהעסקה ישירה כעובדי מילועוף, תחת ההסכם הקיבוצי שנחתם עם הסתדרות העובדים הכללית וחל על כלל עובדי מילועוף. במכתב לעובדים כבר מהשבוע שעבר ציינו כי כל עובד שמעוניין להמשיך עבודתו במילועוף יוכל להגיע לפגישה עם מנהלת משאבי אנוש במילועוף והבהרנו כי מילועוף תיתן עדיפות לקליטת עובדים מעובדי החברה הקבלנית להעסקה ישירה אצלה.

יצויין כי המפעל ממשיך לעבוד. שירותי השחיטה הופסקו למספר ימים עם סיום ההתקשרות עם חברת "המאיר".

בניגוד לנטען ובהתאם להחלטת ביה״ד הארצי לעבודה בערעור על ההחלטה שפורסמה, אין חובה לקיים משא ומתן משולש. התנהלו שני משאים ומתנים במקביל, האחד של החברה הקבלנית, המאיר", המעסיקה מול כוח לעובדים, בכל הנוגע לתנאי העסקתם של העובדים והשני, משא ומתן מסחרי של הנהלת מילועוף מול החברה הקבלנית. לאחר שהתברר כי המשא ומתן מול חברת "המאיר" נכשל ובנוסף, נוכח הנזקים הרבים שנגרמו למפעל, נאלצנו להודיע לחברת "המאיר" על סיום מיידי של ההתקשרות עימה.

יחד עם זאת, עובדי החברה הקבלנית יכולים לעבוד כעובדי מילועוף ולקבל בטחון תעסוקתי תחת הסכם קיבוצי, כמו שאר עובדי חברת מילועוף הנהנים מתנאי עבודה הוגנים ומהגנות הסכמים קיבוציים, עליהם מקפידה מילועוף.

ארגון כוח לעובדים מנהל מאבק להכרה בו כארגון ענפי, וצר לנו שאת המחיר על מאבק בין ארגוני זה משלמים בעיקר ציבור השוחטים עובדי הקבלן, שיכלו כבר לפני מספר חודשים להפוך לעובדי מילועוף ולקבל את התנאים המיטיבים של עובדי החברה, לולא נציגיהם התנגדו לכך".



0 תגובות